Thursday 8 November 2012

互联网用户,英文使用者占27.3%,中文使用者占22.6%

Why you should learn Chinese?

1能够掌握两种语言以上已成为全球化的趋势,
2除了英文以外,中文更普遍被视为值得学习及掌握的外语选择。
 
“根据互联网数据统计机构的报告指出,全球互联网用户最多采用英文,占了27.3%,依序是中文使用者占了22.6%,第三多的是西班牙语,却 也只有7.8%。
 According to the the Internet statistics agency report, most Internet users worldwide in English, accounting for 27.3%sequentially Chinese users accounted for 22.6%, the third is in Spanish, but only 7.8%.

3.不仅如此,英国文化协会的调查数据显示,每个国家印刷的英文刊物最多,占了约28%,中文书籍则有13.3%及德文11.8%。”

No comments:

Post a Comment